poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Nowe postanowienia - Odchudzanie

Wszystko szło zgodnie z planem. Waga malała, świetnie się czułam, miałam bardzo dużo pozytywnej energii, stan cery poprawiał się...było idealnie. Niestety, przyszły święta. Pełno sałatek, mięs, ciast, ciasteczek. Nie obyło się bez nowej fałdki na brzuchu i dodatkowego kilograma. ;( Całe 2 tygodnie musiałam poświęcić na powrót do stanu sprzed Wielkanocy. Udało się, a ponieważ jest kwiecień pora wprowadzić nowe postanowienia. Nie będzie ich zbyt dużo, ale spokojnie wszystko w swoim czasie.;)


 



1. Postanowienia, które zostają

  • piję zieloną herbatę
  • piję dużo wody

2. Nowe postanowienia ;)

  • zmiana roli dziennika diety
Wszystko co zjem zapisuje w aplikacji  myfitnesspal , wcześniej zjedzone produkty wpisywałam do dziennika. Dlatego postanowiłam zmienić jego funkcję. Przepisywanie drugi raz tego samego jest stratą czasu.. Teraz w dzienniku będę zapisywać planowany jadłospis na dany dzień, treningi, moje postępy, nowe postanowienia, wymiary, motywujące cytaty itp.


  • 2 razy w tygodniu siłownia, 2\3 orbitrek
W połowie marca zapisałam się na prawo jazdy. Zabiera mi to strasznie dużo czasu, ponieważ wykłady mam 2 razy w tygodniu po 3 godziny. ; / Do tego dochodzi jeszcze nauka, której na biol-chemie jest dosyć sporo oraz pełno innych ważnych spraw. Do końca kwietnia będę trenować 4 razy w tygodniu. Szkoda, bo naprawdę lubię się ruszać, ale wygospodarowanie większej ilości czasu w tym miesiącu jest praktycznie niemożliwe  Po skończeniu teorii, czyli jakoś w maju będę trenować częściej. ;)
  • cheat meal
Zamiast dnia open wprowadzam CHEAT MEAL (cały opis w osobnym poście).

  • ograniczenie białego pieczywa
To nie będzie, aż tak duży problem, ponieważ ciemne pieczywo jest równie smaczne. Na białą bułkę pozwolę sobie w sobotnie rodzinne śniadanka. ;p 

  • lekko ograniczam węglowodany 
Na redukcji powinnam spożywać ok. 50 % węgli w ciągu dnia.  U mnie zazwyczaj jest ok.70 %, natomiast w mojej diecie jest zdecydowanie za mało białka, które odgrywa ważną rolę w prawidłowym odżywianiu. Białko to przede wszystkim budulec tkanki mięśniowej. W tym miesiącu będę pracować nad zbilansowaniem mojej aktualnej diety.


To na razie wszystkie kwietniowo-majowe zmiany dotyczące odchudzania.